Axel: Baldai, Durys, Remontas, Sveikata, Kompiuteriai

INTERNETINIŲ SVETAINIŲ KŪRIMAS – NUO KO PRADĖTI?

Faktas A grįstas praktika:
Interneto svetainė be komunikacijos strategijos – tai interneto svetainė neturinti “veido” ir vartotojų srautų

Patarimas – turėkite apibrėžtą ir nuoseklią komunikacijos strategiją interneto svetainės kūrybai bei viešinimui.

  • Pažinkite savo vartotoją, žvelkite į naujai kuriamą internetinę svetainę iš vartotojo pozicijos, sužinokite jo poreikius informacijai.
  • Įsivertinkite, kad interneto svetainės komunikacijos strategija turi atitikti Jūsų prekės ženklo pozicionavimą, vertybes, unikalų pasiūlymą vartotojui.
  • Nepamirškite, vienas esminių aspektų – tai Jūsų interneto svetainės vardas arba domenas. Patikrinkite ar domenas nėra užimtas, įsivertinkite ar vartotojams jis bus lengvai įsimenamas.
  • Atminkite, kad žinojimas kokią informaciją nori gauti vartotojai ir kaip ji turi būti pateikta – tai pagrindinė sąlyga efektyviai internetinės  svetainės komunikacijai: vizualinis sprendimas (spalvos, grafika, nuotraukos, video), tekstai, puslapių struktūra ir navigacija, turinys ir vartotojų įtraukimas.
  • Nepamirškite, kad visumą kuria detalės. Pavyzdžiui, tyrimais įrodyta, kad žmonės greičiau pastebi spalvą, nei figūrą ir ilgiau išlaiko dėmesį. Spalva – tai reikšminga detalė, kurianti ryšį su vartotoju, įtakojanti jo emocijas. Spalvų tyrinėtojai nustatė, kad bendrąją prasme skirtingos spalvos turi tokį efektą žmonėms:
  • Raudona dažnai suvokiama kaip energija, jausmingumas ir gyvumas;
  • Mėlyna reiškia autoritetą, atsakomybę ir ramybę;
  • Ruda yra žemiška, nebeprasmiška spalva;
  • Žalia yra rami, atgaivinanti ir tyli;
  • Pilka sukuria orumo ir saugumo jausmą;
  • Geltona yra draugiška ir linksma, tai laimingiausia iš spalvų;
  • Tamsesnės spalvos yra stipresnės;
  • Juoda ir balta bei auksinė ir sidabrinė yra prestižo spalvos.

Faktas B grįstas praktika:
Interneto svetainės funkcijos neatitinkančios vartotojų poreikių – tai svetur nutekantys lankytojų srautai ir prarasti pinigai.

Patarimas – planuokitės interneto svetainės funkcionalumą, įvertindami vartotojų poreikius.

  • Apsibrėžkite kokios funkcijos (veiklos) yra reikalingos arba naudingos interneto svetainės esamiems bei potencialiems vartotojams, kas skatina lankytojus užmegzti kontaktą su Jumis. Pavyzdžiui, išsiaiškinkite ar interneto svetainės lankytojui pakanka matyti Jūsų prekių/ paslaugų katalogą, gal būtų poreikis vieno mygtuko paspaudimu pateikti užklausą ar net užsakymą, gal Jums reikia susikurti užklausos formą ar registruotų vartotojų sistemą?
  • Įsivertinkite, kad iš anksto įvertintas funkcionalumas ir nuoseklumas – tai efektyviai panaudoti pinigai interneto svetainės gamybai. Pirmiausia svarbu numatyti kokia informacija ir kaip turi būti pateikta, antra – turi būti sukurta tinklapio architektūra ir numatytos procedūros efektyviam svetainės funkcionalumui.

Faktas C grįstas praktika:
Prastas Užsakovo kompiuterinių programų ir sistemų suvokimas – tai visiems brangiai kainuojančios klaidos.

Patarimas – domėkite turinio valdymo sistemų (TVS) galimybėmis ir kodavimo sistemomis (Frameworks).

  • Atminkite, kad turinio valdymo sistema (angl. Content Management System – CMS) – tai galimybė interneto svetainės Užsakovui konstruoti tinklapio turinio architektūrą, valdyti procesus ir informaciją, tai yra skelbti, redaguoti ir atnaujinti turinį, net neturint specialių programavimo žinių. Šiuolaikinės universalios TVS gali būti papildomos įrankiais, būdingais kitų kategorijų programinėms sistemoms, tokių kaip klientų ryšių valdymas (angl. CRM), įmonės procesų valdymas (angl. ERP) ir pan.
  • Apsispręskite kokias turinio valdymo sistemas bei kodavimo sistemas (Frameworks) geriausia naudoti interneto svetainės gamybai. Pavyzdžiui, reprezentacinių interneto svetainių kūrimui patartina naudoti atviro kodo “ImpressPages” PHP pagrindu veikiančią TVS, el. parduotuvių gamybai atviro kodo sistemą “Magento”, interneto svetainėms su duomenų bazėmis patartina naudoti atviro kodo sistemą “Ruby on Rails”. Pasirinkta turinio valdymo sistema turi būti patogi administruoti pagamintą interneto svetainę, valdyti jos turinį, reguliariai atnaujinti informaciją ir skleisti duomenis.
  • Apmąstykite svetainės puslapių struktūrą ir naršymo navigaciją. Interneto svetainė žmogui turi būti patogi naršyti – keliauti iš vieno puslapio į kitą. Vartotojas trijų mygtukų paspaudimu turi atrasti ieškomą informaciją, antraip jis nusivilia ir palieka interneto svetainę. Dar vienas svarbus aspektas – pagrindiniai meniu punktai vartotojui turi būti pasiekiami iš bet kurio interneto svetainės puslapio.
  • Atminkite, pirmiausia – vartotojo poreikis funkcionalumui ir strategija, po to programavimo sistemos, įskiepiai (plugins), specifikacija.

Faktas D grįstas praktika:
Interneto svetainė, neturinti srauto, konversijų, ryšių – tai “mirusi” svetainė.

Patarimas – įsivertinkite kaip generuosite srautus, inicijuosite konversijas, plėtosite ryšius su lankytojais.

  • Atminkite, kad svarbiausia interneto svetainės paskirtis – kurti ryšį su vartotoju, nepriklausomai nuo to ar tai reprezentacinė svetainė, ar elektroninė parduotuvė. Patartina numatyti kaip bus atvedami vartotojai į Jūsų interneto svetainę. Svarbus aspektas – atvedus lankytoją į svetainę, būtina, kad interneto svetainės turinys greitai pasikrautų.
  • Apgalvokite internetinio marketingo reklamos, ryšių su visuomene veiksmus, kaip pastarieji bus siejami su Jūsų interneto svetainės turiniu.
  • Numatykite kaip bus kuriamas ryšys su vartotojais po to, kai jie jau bus apsilankę Jūsų interneto svetainėje ar įsigijęs prekę el. parduotuvėje. Apmąstykite turinio komunikaciją ir vartotojų įsitraukimą. Apgalvokite kaip skatinti vartotojus grįžti, kokį turinio atnaujinimą ar kokią pridėtinę vertę galite pasiūlyti, kaip generuosite grįžtančius srautus? Turinys svetainėje turi būti dažnai atnaujinamas, naudingas ir įdomus tikslinei auditorijai, skatinti vartotojų susidomėjimą ir norą grįžti, įtraukti juos į komunikaciją su Jūsų interneto svetaine.
  • Optimizuokite interneto svetainę paieškos sistemoms. Interneto svetainę žmonės turi lengvai atrasti paieškos sistemose. Dažnai yra akcentuojamas optimizavimas “Google” paieškos sistemoje. Jeigu svetainė gaminama RU, ENG ar kitomis kalbomis, tai nepamirškite optimizuoti interneto svetainę ir kitoms paieškos sistemoms, pavyzdžiui, Rusijos rinkai aktualu “Yandex” paieškos sistema.
  • Nepamirškite integruoti analitikos įrankius. Populiariausias yra “Google Analytics” įrankis, suteikiantis galimybę stebėti Jūsų interneto svetainės duomenis: matyti įeinančius vartotojų srautus, jų elgseną, vartotojų charakteristiką.

Komentarai

Comments are closed.