Axel: Baldai, Durys, Remontas, Sveikata, Kompiuteriai

Kaip numetus svorio jo vėl nepriaugti?

Pagaliau pavyko atsikratyti kelių nereikalingų kilogramų! Sijonas nebeveržia, nebaisu ir ant svarstyklių užlipti… Tačiau nepamiršk – jei grįši prie senų įpročių, prarasti kilogramai vėl sugrįš. Tau pavyks išsaugoti stabilų svorį, jeigu paklausysi šių patarimų.

Sverkis kas antrą dieną

BoteroesqueSverkis visada tuo pačiu paros metu, geriausia – rytą, dar nepusryčiavusi. Kai tik svarstyklių rodyklė vėl šoktels aukštyn, nieko nelaukusi imkis priemonių.

Tik nedaryk dažnos klaidos – norėdama tuoj pat ko nors griebtis, neatsisakyk pusryčių. Ramiai papusryčiauk, laiku pavalgyk pietus, o vakarienės gali visai atsisakyti. Tik kelias dienas, kol svoris normalizuosis. Kitas neblogas būdas sustabdyti svarstyklių rodyklę – valgyti po pusę įprastos porcijos tol, kol svoris vėl bus toks, kokio nori.

Reguliariai mankštinkis

Atsikračiusi nereikalingų kilogramų jautiesi lengvesnė, ne taip greitai uždūsti. Pasinaudok tuo ir pradėk daugiau mankštintis. Judėjimas – geriausia medžiagų apykaitą spartinanti priemonė. Mankštintis geriau rytą, o ne vakare. Iš ryto, po gaivinančio nakties miego, kol skrandis dar neapsunkęs, pratimus atlikti lengviau nei po visas jėgas išsunkusios darbo dienos. Be to, rytinė mankšta – geras energijos užtaisas visai dienai.

Prieš kiekvieną valgį išgerk stiklinę vandens

Įprask, sėdusi prie stalo, pirmiausia išgerti stiklinę vandens. Jis pripildo skrandį, todėl mažiau tilps maisto. Be to, valgis bus geriau virškinamas. Vandens gurkštelėti pravartu ir tarp valgymų. Mat troškulį lengva supainioti su alkio jausmu: ieškai, ko užkrimsti, nors iš tikrųjų užtektų tik atsigerti. Beje, nustatyta, kad kai organizmui trūksta skysčių, lėtėja medžiagų apykaita.

Vakarieniauk saulei leidžiantis

Vasarą vakarienė gali būti labai vėlyva, žiemą paskutinį kartą reikėtų pavalgyti gana anksti. Tada nesutrikdysi natūralaus savo organizmo ritmo. Tačiau ir žiemą, ir vasarą pasistenk, kad vakarienė būtų kuo kuklesnė. Prieš miegą gausiai pamaitintas organizmas tikrai nespės sudeginti visų kalorijų ir vėl pradės kaupti riebalų atsargas. Be to, naktį organizmas turi ilsėtis, o virškinti – sunkus darbas.

Saldumynus pakeisk džiovintais vaisiais

Jei norisi ko nors saldaus, suvalgyk džiovintų vaisių – slyvų, abrikosų, razinų, figų. Džiovinti vaisiai gana kaloringi (nors juose kalorijų vis tiek mažiau nei šokolade ar pyragėliuose), tačiau lėčiau didina cukraus kiekį kraujyje ir juose labai daug vertingų mineralinių medžiagų.

Nesistenk „suvalgyti” rūpesčių

Kai susinervini ar užgriūva rūpesčiai, išvis pamiršk maistą. Išeik pasivaikščioti, atlik kelis kvėpavimo pratimus ir palauk, kol emocijos nurims. Jei vis tiek norisi ką nors suvalgyti, sukrlmsk obuolį, o ne šokoladinį batonėlį ar mielinę bandelę.

Nepamiršk, kad su metais kalorijų reikia vis mažiau

Su amžiumi organizmo medžiagų apykaita lėtėja. Taigi kuo esi vyresnė, tuo mažiau kalorijų reikia jo poreikiams patenkinti. Jeigu sulaukusi brandaus amžiaus valgysi tiek pat, kiek jaunystėje, kaupsis papildomi svorio kilogramai. Sakai, kad gali kiauras dienas gulėti ant sofos, valgyti viską iš eilės ir džiaugtis puikia figūra? Nebūk tokia tikra – moters organizmas dažnai iškrečia nemalonių pokštų. Vienoms medžiagų apykaita sutrinka po gimdymo, kitoms – sulaukus keturiasdešimties metų amžiaus, trečioms – menopauzės laikotarpiu. O tada tik nuo tavo įpročių, kurie formuoasi visą gyvenimą, priklauso, ar pradėsi storėti…

Pirmiausia – daržovės

They both have curves!Paprastai antrąjį pietų patiekalą į lėkštę dedame tokia tvarka: mėsa, bulvės arba ryžiai ir tik paskui, jei lieka vietos, daržovių salotos. Jeigu nori išsaugoti ekną figūrą, pakeisk šią tvarką: iš pradžių prisikrauk šviežių daržovių salotų ne mažiau kaip pusę lėkštės), tada įsidėk nedidelį mėsos ar žuvies gabaliuką ir šaukštą garnyro.

Apsipirkti eik pavalgiusi

Parduotuvėse, ypač savitarnos, tyko naugybė pagundų: išpardavimai, naujų produktų pristatymai, neragauti skanėstai. Norėdama apsisaugoti nuo nereikalingų kalorijų (ir apsaugoti piniginę…), prieš išeidama iš namų ko nors užkąsk ir nepamiršk pasiimti reikalingų produktų sąrašo. Nekaupk maisto atsargų savo virtuvėje. Tegul šaldytuve būna tik tai, ką tu ir namiškiai suvalgys per kelias artimiausias dienas.

Atprask saldinti gėrimus

Jei daug metų gėrei tik saldintą kavą ar arbatą, iš pradžių gali būti sunku pamėgti kartoką šių gėrimų skonį. Gali išbandyti saldiklius, tačiau daugeliui jais saldinti gėrimai kelia šleikštulį. Cukraus atsisakyk palaipsniui – pirmiausia vietoj dviejų šaukštelių dėk vieną, paskui – pusę, o kai priprasi, jo visai atsisakyk. Kodėl verta atimti iš savęs malonumą mėgautis saldžia kava ir arbata? Vienas šaukštelis cukraus – tai 20 kcal. Per dieną paprastai išgeri ne vieną puodelį karšto gėrimo. Taigi vien tik iš cukraus susidaro gana įspūdingas kiekis.

Nepainiok alkio ir apetito

Prieš sukirsdama gardžiai atrodantį sumuštinį arba dailiai apskrudusią mielinę bandelę, pagalvok, ar iš tikrųjų jų nori. Gal visai nesi alkana, o tik pasiduodi apetito pagundoms? Būk atsargi, nes tai – trumpiausias kelias į nutukimą. Juk tokios pagundos tyko mūsų kiekviename žingsnyje. Pakanka vos šimto nereikalingų kilokalorijų per dieną, ir per metus priaugsi net 5 kg!

VERTA ŽINOTI
Norėdama apsisaugoti nuo nereikalingų kalorijų (ir apsaugoti piniginę…), prieš išeidama iš namų ko nors užkąsk ir nepamiršk pasiimti reikalingų produktų sąrašo. Nekaupk maisto atsargų savo virtuvėje. Tegul šaldytuve būna tik tai, ką tu ir namiškiai suvalgys per kelias artimiausias dienas.

Atprask saldinti gėrimus

KODĖL, ATSIKRATĘ NEREIKALINGŲ KILOGRAMŲ, ŽMONES VĖL PRIAUGA SVORIO?

Oversized DishTai yra vadinamasis jo-jo efektas. Jis tuo stipresnis, kuo griežtesnė buvo dieta. Mažiausia tikimybė patirti tą nelemtąjį efektą – lieknėti be dietų. Sveikiausias svorio mažinimo (kaip numesti svorio) tempas – apie pusę kilogramo per savaitę. Galima lieknėti etapais, numetus 5 ar 10 kg stabtelėti ir truputį pasilepinti, o po to vėl grįžti prie griežtesnių apribojimų. Beje, mitybos specialistai pastebi ir teigiamų jo-jo efekto padarinių. Vienoje Vokietijos klinikoje atliktas tyrimas parodė, kad tie žmonės, kurie ir po metų nebepriauga numestų kilogramų, jau yra patyrę jo-jo efektą. Jie prisipažino, kad staigus svorio padidėjimas nustojus laikytis dietos privertė juos suvokti, kad negalima grįžti prie senų mitybos įpročių ir aptingti. Tačiau retkarčiais pasilepinti vis dėlto būtina, antraip ilgai neištversi. Juk būna dienų (pvz., prieš menstruacijas), kai norisi kimšti viską iš eilės. Taip ir daryk, tik nesumanyk dėl to graužtis, niekinti save dėl valios trūkumo. Ar dar blogiau – numoti ranka į naują gyvenimo būdą ir grįžti orie senų įpročių. Nieko neatsitiks, jei vieną dieną prisivalgysi saldumynų ar sukirsi riebų kepsnį. Švenčių skrandžiui reikia, tik jos, kaip ir bet kokios kitos šventės, neturi pernelyg ilgai užsitęsti!

Komentarai

Comments are closed.