Axel: Baldai, Durys, Remontas, Sveikata, Kompiuteriai

GĖLĖS IR DARŽOVĖS KARTU

  • Galima derinti grožį ir naudą lysvėje sodinant prancūzišką darželį – daržoves pramaišiui su gėlėmis. Tokiame darže-gė-lyne sukurtos kompozicijos centre augs agurkai ir pomidorai, o aplink – vilkdalgiai, žiemės, nasturtės. Kompozicijos centru gali tapti moliūgas pentinių, frezijų ir tulpių apsuptyje. Galima sodinti burokėlius su serenčiais ir neužmirštuolėmis.

    sodassodo krumai•    Šešėlyje gerai jaučiasi pakalnutės ir plautės. Netoli sodybos vandens telkinio sodinami sodo ir sibiriniai vilkdalgiai, bergenijos, viendienės, pentiniai.

    •    Alpinariumui geriausia rinktis pavasarinius svogūninius augalus:’Greigo’/Kaufmano’ tulpes, žydres, krokus, margutes, scyles, po jų pražys raktažolės, plukės. Kai jie nužydės, jūsų kalnelį papuoš ylalapiai flioksai, šilokai, serenčiai, petunijos, žioveiniai, begonijos, verbenos.
    medinių lentų, gražių atspalvių plastiko arba iš bet kokių po ranka esančių priemonių.

    sodo kampelisNepatraukliausias fonas dekoratyviniams augalams – plika žemė tarp augalų ir krūmų. Pasodinkite žeme besidriekiančių augalų ar gėlynams tinkamų žolių rūšių.

Sėklų Daiginimas (3 Būtini Veiksniai)

Sėkloms prasikalti ir kartu visoms i draugiškai sudygti būtini 3 veiksniai:

  1. temperatūra,
  2. drėgmė
  3. ir oras.
seklu daiginimas

seklu daiginimas

Kada sėklas sėti į atvirą gruntą, nustatoma pagal dirvos temperatūrą ir auginamos kultūros atsparumą šalčiui. Vos tik dirva pavasarį sušyla, galima sėti šalčiams atsparias kultūras -ridikėlius, salotas, krapus, petražoles, špinatus.

Kai dirva kiek pradžiūsta, sėjamos morkos, burokėliai, žirniai, ankštiniai augalai, ropės. O dirvai įšilus iki 8-10 °C temperatūros, sėjamos labiausiai šilumą mėgstančios kultūros – agurkai, aguročiai, moliūgai, pupelės.

Nuo to, kokiame gylyje pasėjamos sėklos, priklauso, kaip jos bus aprūpintos oru ir drėgme. Skaitykite toliau: “Sėklų Daiginimas (3 Būtini Veiksniai)” »

Vasario darbai sode

VASARIS

• Vis sukaskite sniegą, vasarį sode sniegas būtinas. Patikrinkite, ar šilumą mėgstantys augalai gerai užkloti sniegu.

February HighlightsNepamirškite, kad kiekvienas papildomas 10 cm storio sniego sluoksnis dirvos temperatūrą pakelia vienu laipsniu.

• Vasario atlydžiai sodui kur kas pavojingesni negu šalčiai. Jau stiprokai šildanti saulė gali įkaitinti medžių žievę iki nudegimų, todėl būtų gerai šiltą dieną, kai šaltis neperkopia + 5 °C, nubalinti vaismedžius. Dar vienas veiksmingas būdas apsisaugoti nuo nudegimų – iš pietinės kamienų pusės pastatyti lenteles.

• Dieną ant šakų susikaupęs sniegas nuo jau kaitrių saulės spindulių sparčiai tirpsta, o naktį drėgmė užšąla, ir susidaręs ledas ardo medžių žievę. Tokie žievės įtrūkiai medžiui pavojingi, todėl plyšusią žievę atsargiai nuvalykite ir pažeistą vietą užpilkite karšta sodo derva. Tada kamieną apriškite maišiniu audiniu arba plėvele.

February SunMetas pradėti auginti daigus. Geriausia augalus sėti palankiomis dienomis. Sužinoti dienas galite pasižiūrėję į mėnulio kalendorių.

• Patikrinkite pasiruoštų sėklų daigumą. Sėklų, kurių daigumas prastas, reikia nusipirkti daugiau.

Persivalgymas – Sveika Mityba

Dažniausiai mūsų mitybą koreguoja spartus gyvenimo tempas. Neturime laiko pagalvoti, ką šiandien gaminsime, nes šaldytuve gausu pusgaminių, arba pasitenkiname greitu maistu kavinėje. Ne vienam atrodo, kad indelis jogurto ryte arba benzino kolonėlėje nusipirkta šviežia bandelė, kurios galiojimo terminas beveik mėnuo, bus puikus užkandis prie puodelio kavos darbe. Esame susikūrę neva sveikos mitybos įpročius, bet pietaujame neatitraukdami akių nuo kompiuterio ekrano, vakarieniaujame prie televizoriaus. Nė nepajuntame, ką ir kiek suvalgome. Užkemšame skrandį ir džiaugiamės, kad nuraminome „kirminiuką”. Dar blogiau, kai pietūs – keli puodeliai stiprios kavos. Beje, anot kinų medicinos, kava eikvoja mūsų gyvybinę energiją. Tad piktnaudžiaudami šiuo gėrimu, dvidešimčia metų sutrumpiname gyvenimą. Bet tai — kita tema.

Skaitykite toliau: “Persivalgymas – Sveika Mityba” »

Biuro kėdės pasirinkimas

Žmonėms, kurie ilgas darbo valandas per dieną praleidžia sedėdami, patogi biuro kėdė tiesiog būtinybė. Gera darbo kėdė ofise turi būti priderinta prie žmogaus kūno formų ir darbo aplinkos. Visi esame pajutę, kad po ilgo sėdėjimo nepatogioje kėdėje prasideda įvairiausi nugaros skausmai, kojų nuovargis, galvos maudimas, nutirpusios rankos ir pečiai, koncentracijos stoka, skausmai keliuose ir blauzdose, ir šis sarašas gali tęstis.

biuro-kedesDauguma išvardintų problemų gali padėti išspręsti gera biuro kėdė. Svarbiausia išsirinkti tinkamą variantą. Vienos kėdės atrodo gražiai interjere, bet ilgiau pasėdėjus visas grožis sunyksta ir pradedate ieškoti progų kuo dažniau atsikelti nuo darbo vietos.

Kad rastumėte ne tik gražias, bet ir sedėjimui patogias biuro kėdes žemiau pateikiame keletą patarimų:

Ofiso kėdžių ergonomika:

Nugaros atrama: kėdės atlošas turi gerai prisitaikyti ir palaikyti juosmenį. Atlošo kontūras turi būti anatomiškai išlenktas į priekį, kad atitiktų žmogaus stuburo formą. Atlošas turi būti reguliuojamas, kad prisitaikytų prie individualių žmogaus formų. Biuro kėdės su reguliuojamų atlošo išvirtimu dalį žmogaus torso svorio perkelia nuo kėdės pagrindo į atlošą. Reguliuojami ranktūriai leidžia prisitaikyti įvairios kompleksijos žmonėms. Torsas, šlaunys ir pečiai skiriasi todėl vertikaliai reguliuojami ranktūriai padeda atsiremti skirintgo ilgio alkūnėms.

Sėdėjimo atrama: kėdė, turinti daug reguliavimo mechanizmų gali būti skirtingai sureguliuojama įvairiems darbams prie stalo. Svarbus aukščio reguliavimas, per aukšta kėdė neleidžia visa pėda remtis į grindis ir sukuria papildomą įtampą nugaros srityje. Biuro kėdė vienu metu turi ir vienodai paskirstyti naudotojo svorį ir tuo pačiu būti pakankamai minkšta prisitaikant prie žmogaus kūno formų. Kėdės su kriokliniu sėdėjimo pagrindu yra pasvirusios į priekį taip pagerindamos kojų kraujo cirkuliaciją ir sumažindamos nuovargį.

Pozicija ir aukštis: per dieną sėdėjimo pozicija keičiasi. Artėjant darbo pabaigai kūnas būna labiausiai pavargęs, todėl sėdėjimo forma pradeda glebti. Gera kėdė turi užtikrinti, kad patogiai jaustumėtės tik sėdėdami taisyklingai. Reguliuojant kėdės kietumą kūno svoriui, galima dalį masės perkelti ant kėdės atlošo. Besisukančios kėdės nuimą dalį įtampos sukinėjantis aplink darbo stalą siekiant paimti už nugaros esančius dokumentus ir panašiai. Idealiu atveju žmogaus alkūnės turi būti viename lygyje su klaviatūra, kojos tvirtai remtis į žemę ir blauzdos apie 10 cm nuo kėdės krašto.

Medžiagos ir konstrukcija:

Medžiaginiai apmušalai: biuro kėdės su medžiaginiais apmušalais leidžia laisvai cirkuliuoti orui. Ilgai sėdint ant tokios kėdės žmogus nesuprakaituoja ir neperkaista. Medžiaginės biuro kėdės geras pasirinkimas karštesniuose ir drėgnesniuose biuruose.

Plastikas: kėdės su plastikine danga yra dažniausiai pasitaikantis variantas biuruose. Plastikinės kėdės formuojamos, kad atitiktų žmogaus kūno formą.

Natūrali oda: tai aukščiausia kėdžių apmušimo forma, kurią dažniausia renkasi svarbiausius postus įmonėje užimantys asmenys. Natūrali oda greičiau įkaista šiltu ir drėgnu oru, todėl gali būti nepatogu sėdėti ant tokios kėdės biure be kondicionieriaus.

Odos imitacija: kėdės apsiūtos dirbtine oda suteikia tokią pačią išvaizdą kaip ir natūrali oda, tačiau ji yra ilgaamžiskesnė ir lengviau valoma.

Supama Kėdė

Pirmosios supamos kėdės atsirado Amerikoje maždaug 18 a. pradžioje. Iš pradžių tai buvo paprastos kėdės su apačioje prikaltais išlenktais mediniais lankais. Supama kėdė su žeme liečiasi tik 2 taškuose virš kurių visada yra žmogaus masės centras. Sėdėjimas supamoje kėdėje atpalaiduoja ir ramina.
Supama kėdė yra ergonomiška, nes automatiškai keičia masės centrą žmogui atsilošus ar pasilenkus į priekį taip neleisdama įsitempti.

supama-kede-240x300

20 a. supamas kėdes dar labiau išpopuliarino Amerikos prezidentas Kenedis. Dėl nugaros skausmų daktarai liepė jam lankyti baseiną ir sėdėti supamoje kėdėje. Prezidentui šį naujovė taip patiko, kad supamą kėdę jis pasistatė net savo asmeniniame lėktuve.

Kaip išsirinkti tinkamą supamą kėdę?

Nuspręskite dėl medžiagų. Šiuo metu galite pasirinkti įvairiomis medžiagomis dengtų kėdžių: medžiaginių, odinių, šiaudinių, metalinių. Medžiagos tipą lems tai, kur bus pastatyta kėdė. Lauko verandoje medžiaginiai apmušalai netiks dėl galimos drėgmės. Medinės, plastikinės ir lengvo metalo lydinio kėdės yra geresnis pasirinkimas laukui, taip pat kainuoja pigiau. Skaitykite toliau: “Supama Kėdė” »

Ergonomiškos Biuro Kėdės

ergonomiska-kede-234x300Tvirtos ir patogios ergonomiškos biuro kėdės padės geriau susikoncentruoti darbe. Ergonomiškos kėdės suprojektuotos taip, kad prisitaikytų prie anatominių žmogaus kūno formų ir sumažintų neigiamus monotoniškų judesių sukeliamos įtampos padarinius. Jeigu ieškote atsakymų, kokia turi būti gera ergonomiška kėdė, tuomet šis gidas jums turėtų pagelbėti.

Kokie yra ergonomiškų kėdžių privalumai?

Sėdėjimas iš pirmo žvilgsnio atrodo įtampos nekeliantis veiksmas, tačiau realybėje gana nemažas krūvis tenka apatinei nugaros daliai, ypač kai sėdima ilgais intervalais. Ergonomiškos kėdės reguliuojamos ir pritaikomos prie konkretaus asmens išmatavimų, taip sukuriama palanki stuburui ir kitoms kūno dalims sėdėjimo forma. Kartu su teisingai pastatytu stalu ir kitais darbo įrankiais ergonominė kėdė padės apsisaugoti nuo kūno įsitempimo ir nuovargio. Galutinis rezultatas – geresnė koncentracija ir darbo pasiekimai.

Kaip pasirinkti tinkamą kėdę?

Geriausias variantas yra pasirinkti reguliuojamą ergonominę kėdę. Reguliuojamos kėdės leidžia pakeisti sėdėjimo aukštį, rankų atramų ilgį ir sėdėjimo gylį. Taip pat geriausia būtų investuoti į tokią ergonominę kėdę, kurios atlošas reguliuojamas aukštyn žemyn bei pirmyn atgal. Skaitykite toliau: “Ergonomiškos Biuro Kėdės” »

Atnaujinkite Biuro Kėdes Ergonomiškomis

Šiais sunkiais laikais nėra lengva atnaujinti didelį biurą, kai turite skirtą tik menką biudžetą, tačiau geresnį rezultatą pasiekti galite turėdami gerą planą.

Kai jau suplanavote, kaip turėtų atrodyti jūsų biuro interjeras ir žinote savo biuro baldų galimus modelius ir išmatavimus, galite pradėti ieškoti geriausių pasiūlymų internete. Dauguma gamintojų mažų mažiausiai nurodo savo svetainėse, kur būtų galima įsigyti biuro baldų arba net patys pardavinėja baldus internetu. Renkantis biuro baldus internetu paprasta palyginti kainas ir išsirinkti geriausią variantą.

Jeigu perkate nemažą kiekį baldų iš karto geriausia būtų susisiekti tiesiai su gamintoju, nes pirkdami per tarpininkus negausite tokių gerų kainų. Pirkdami biuro kėdes, o ypač ergonomiškas, ne taip lengva rasti gerų kėdžių su nuolaida.

Gera ergonomiška kėdė bus brangesnė už paprastą kėdę dėl papildomų savybių, leidžiančių reguliuoti įvairius parametrus, kaip kad pav. atlošimo kampą, rankų atramų aukštį, sėdėjimo aukštį ir pan. pagal žmogaus ūgį ir sudėjimą. Ergonomiškos kėdės gal ir kainuos brangiau, tačiau ilguoju laikotarpiu įmonės sutaupys pinigų, nes darbuotojai rečiau ims nedarbingumo pažymėjimus dėl nugaros skausmų, padidės darbo efektyvumas, nes darbuotojai geriau jausis ir nesiskųs įvairiais skausmais sėdėdami blogai pritaikytose biuro kėdėse.

Kaip Išsirinkti Treniruoklį

Treniruoklis – puiki investicija į jūsų grožį ir sveikatą

Learning processArtėja didžiausios metų šventės Kalėdos ir Naujieji metai, kurias norite sutikti tobulesnėm kūno formom, bet neįsivazduojate kaip tą padaryti? Jūsų problemą išspręs treniruoklis!

Įslgijusi treniruoklį, sutaupysite ir laiko, ir pinigų, nereikės akis išdegus po darbo skubėti į sporto klubą. Juolab kad gyvenant pašėlusiu tempu, ne visada tam lieka laisvo laiko. Taigi treniruoklis namuose suteiks galimybę mankštintis bet kurią laisvesnę valandžiukę: žiūrint televizorių, užmigdžius vaikus, kol verda vakarienė…

Kokį treniruoklį rinktis

Jei jau apsisprendėte įsigyti treniruoklį, prieš pirkdama atkreipkite dėmesį į tai, kokių tikslų norite pasiekti bei kokias kūno vietas padailinti. Skirtingi treniruokliai: lipynės, elipsiniai, dviratiniai ar pilvo preso – padeda veiksmingai treniruoti ir gražinti tam tikras raumenų grupes.

Dviratinis treniruoklis veiksmingai tirpdo riebalus nuo apatinės kūno dalies, spartina kalorijų deginimą. Mankštinantis stiprinama širdies ir kraujagyslių sistema, ugdoma ištvermė, lavinami kojų, sėdmenų, ypač šlaunų raumenys. Dviratiniu treniruokliu veiksmingų rezultatų pasieksite, jei mankštinsitės kas antrą dieną ir tam skirsite nuo 45 minučių iki 1,5 val. Po tokios treniruotės taip pat galima atlikti keletą pratimų su svarmenimis – dar labiau sustiprės rankų ir pečių raumenys.

Elipsinis treniruoklis – tai bėgimo takelio, lipynės ir dviračio derinys. Toks treniruoklis veiksmingai tobulina ir apatinę (blauzdas, šlaunis, sėdmenis), ir viršutinę (rankas, pečių juosta) kūno dalį. Todėl yra optimalus pasirinkimas toms moterims, kurios siekia sustiprinti problemiškiausių kūno vietų raumenis. Be to, treniruojantis tokio tipo treniruokliu, mažiau apkraunami blauzdos, klubo, pėdos, kelio sąnariai.

Žingsniuoklis (lipynė) tinka moterims, kurios nori treniruoti kojų, dubens, sėdmenų raumenis. Su žingsniuokliu galima atlikti blauzdų, šlaunų, kelio, čiurnos, sausgyslių tempimo pratimus. Šie treniruokliai dažniausiai būna dviejų tipų: įprasti (pedalai minami taip lyg lipant laiptais) ir su žingsnio nuslydimu į šoną. Pastarieji yra efektyvesni, nes tokiu būdu galite treniruoti ir šoninius šlaunų, Ir sėdmenų raumenis. O dažnai komplekte esančios elastinės gumos padeda mankštinti ir lavinti rankų raumenis. Vienas didžiausių žingsniuokliu privalumų yra tai, kad jie yra nedidelių matmenų, kompaktiški, todėl jam pastatyti atrasite vietos net ir nedideliame bute.

Pilvo preso treniruoklis geras pasirinkimas norinčiosioms lavinti pilvo preso, šoninius juosmens, nugaros raumenis. Atliekant sudėtingesnius pratimus, veiksmingai treniruojami sėdmenų ir kojų raumenys. Tokiais treniruokliais labai patogu naudotis namuose, nes yra lengvi, neužima daug vietos, o treniruotei galima skirti nuo kelių iki keliasdešimties minučių. Toms, kurios nori per trumpesnį laiką džiaugtis stangriu pilvuku bei liaunesniu liemeniu, specialistai rekomenduoja mankštintis kas antrą dieną.

Mielos moterys, nepamirškite, kad:
1. Renkantis treniruoklį reikia atkreipti dėmesį į didžiausią leistiną naudotojo kūno svorį.
2. Taip pat įsigyjant dviratinį ar elipsinį treniruoklį svarbu paminų pasipriešinimo lygių skaičius, jis leidžia nusistatyti treniruotės trukmę ar norimą sudeginti kalorijų skaičių ir kt.
3. Prieš mankštindamiesi individualiai, pasikonsultuokite su specialistu, fizinį krūvį didinkite pamažu.
4. Prieš treniruotę ir po jos nepamirškite atlikti tempimo (raumenų apšilimo ir atpalaidavimo) pratimų.

Daigų sodinimas

Tinkama žemė

Patyrę daržininkai kiekvieną sezoną šiltnamyje visiškai pakeičia gruntą. Jei liko senasis, o rudenį šiltnamis nebuvo dezinfekuotas, tai padaryti galite pavasarį. 10l vandens ištirpinkite 2 šaukštus vario sulfato ir juo apšlakstykite šiltnamio plėvelę, karkasą bei žemę (10 m2 reikės 10l). Tuomet šiltnamį 2-3 dienoms derėtų palikti uždarytą.

Atvirame grunte auginamoms daržovėms reikia parinkti tokią vietą, kur praėjusį sezoną augo tam tikri „pirmtakai“. Bulviniams augalams tai – žirniai, agurkai, moliūginėms daržovėms – pupos, pupelės, bulvės, svogūnai, kopūsti-nėms – šakniavaisiai, agurkai, aguročiai.

Būna, kad prieš sodinant daigus į atvirą gruntą ilgam atslenka pernelyg vėsios apniukusios dienos. Tuomet reikia pašildyti dirvą – uždengti ją savaitei juoda plėvele: ji sulaiko šilumą ir nepraleidžia nereikalingos drėgmės.

Skaitykite toliau: “Daigų sodinimas” »

keep looking »